Inte som det skulle

Första dagen tillbaka på jobbet började galet. Jag vaknade. Tyckte det var väl ljust ute och fick onda aningar. Telefonen (som står får min väckning) låg inte på sin plats utan bredvid mig i sängen. Aj, aj. Jag hade stängt av alarmet utan att vakna. Klockan var 7.32 och jag var verkligen tvungen att hinna med en dusch innan jobbet.

Fem minuter sen blev jag. Inte katastrofalt, men illa ändå. Framåt lunch började jag få ont i huvudet. Vissa dagar är syrehalten på redaktionen lika med noll. Efter lunch stegrades huvudvärken och utvecklades till migrän under eftermiddagen. Knappt en vecka sedan förra migränen.

Usch så gnälligt...själva jobbet var ju roligt. Jag gillar ju vad jag gör. Himla skit då att skallen inte är på samma nivå som resten. Tänkte gå och lägga mig nu. Är bara rädd att jag, trots migrän, inte kommer att kunna sova mer än åtta timmar som vanligt. Det skulle innebära att jag vaknar någon gång efter fyra, men det kanske det kan vara värt för att komma i tid till jobbet ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0