Yvig blomsterkjol



Jag hittade mer när jag var på Erikshjälpen idag. Bland annat det här härliga tyget. Kjol! tänkte jag när jag såg det. Jag har inget bra mönster, men jag får väl rita ett. Tänkte att kjolen kan tänkas se ut ungefär så här:



Jag tycker att det vore schysst med en lång kjol med mycket vidd i så här när våren och sommaren närmar sig. Här slängde jag tyget runt mig och höll det uppe med ett skärp bara för att få fram känslan. Det kommer bli skitsnyggt. Bara jag vågar testa! Nackdelen med mig är att jag många gånger låter bli att göra grejer om jag anar att det inte kommer bli så bra som jag vill.

Nåja. Bredden på tyget är väl en meter ungefär och längden nästan fem meter. Allt sammans för 25 kronor. Snorbilligt!



Jag köpte ett par stuvbitar också. Den som är blå är egentligen grön. Det spelade ingen roll hur jag fotade så blev den blå. Det roströda bandet är rostrött och det vita är vitt. Märkligt. 20 kronor för alla tre bitarna och det är sådana där saker som jag tänker kan användas till fina detaljer på kläder.

Trackback
RSS 2.0