Lila, rosa och vitt



Det är något särskilt med "kill your darlings". Jag har målat över fem påbörjade tavlor. Jag har märkt att om de blir stående några veckor så händer det inget mer med dem. Det är faktiskt tillfredsställande att trycka ut vit färg och kladda över alltihop. Det är som att det är roligare att måla när jag vet att det finns en gammal, halvfärdig målning under.

Lila, vitt och rosa är mina senaste färger. Trots att det egentligen inte är mina färger alls. Jag fortsätter med mina ansikten. Har mängder med idéer på nya.



Jag vet inte om den är klar ännu, men om jag målar vidare på den får jag lägga upp en "slutbild" på den vid senare tillfälle. När jag är klar med min ansiktsperiod hoppas jag ha hela målarrummet fullt av ögon som bligar mot mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0