Gbg och Mia - min idol



Dagen i Göteborg började med att jag visade bästa M min absoluta favorit bland smyckesaffärerna: Avi & Lena. Till min glädje köpte hon både halslänk och två hängen. Jag hittade den här ringen, men köpte den inte. Känner inte att jag har de pengarna nu. Dessutom har jag en tendens att glömma bort mina ringar. Hur fina de än är.



Lunchen intog vi på Super-sushi. Ett helt ok sushihak på Drottninggatan. Centralt! Rullarna var väldigt stora så jag fick massakera dem för att kunna äta.



Huvudanledningen för Göteborgsdagen var ju att besöka Konserthusen där vi slog oss ner en stund i loungen innan föreställningen drog igång. Här har jag inte varit sedan jag var barn.



Utsikten är kanske inte vacker, men ganska mäktig. Fint väder hade vi tur att få dessutom.



Vi satt på rad två och kunde se varenda min Mia Skäringen gjorde på scen. Den här bilden är tagen innan föreställningen började.



Mia Skäringer var enastående. Hon började med att springa in i bara bikini. På magen, som har spår av barnafödande, hade hon ritat tänkta snitt för att fixa magen. Hela showen handlade om självkänsla. Mia berättade mer eller mindre ingående om sitt eget liv, sin uppväxt och sin kamp med självbilden.



Hon bjöd på några av sina karraktärer, men bäst var hon som sig själv. Hon blandade sin "stand up" med längre tankeväckande passager och sång. Mia sjunger bra.

Det är svårt att sätta rättvisa ord på det som Mia Skäringer förmedlade. Publiken skrattade hela tiden. Vid tre tillfällen trillade mina tårar. Det fanns så mycket igenkänning. Sånt som man gick igenom som barn och tonåring, som man nu kan skratta åt, trots att det var sorgligt då.

Jag önskar att alla skulle se den här föreställningen Dyngkåt och hur helig som helst. Den där Mia, hon är min idol. Att veta en liten del av hennes kamp och se vilken människa hon är idag. Som en revansch mot hela livet. Jag tror inte att hon ser det så. Det var vackert att se hur ödmjukt hon tog in publikens kärlek. Alla 1 600 stod upp och applåderade henne. Värt och underbart inspirerande.

Kvällen avslutade vi på Husaren i Haga. Tanken var att vi skulle ut på restaurang, men det var inte vad vi var sugna på. Bra avslut på en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Minna

Hade verkligen velat se den där showen. Tusan. Hittills har jag älskat allt jag läst, sett och hört med henne. Hennes krönikor i Mama-tidningarna är bland de bästa jag läst. Mer Mia år folket. Låter för övrigt som ni haft en toppenhelg, kul!

2011-03-20 @ 20:01:48
URL: http://hemsjuk.wordpress.com/
Postat av: Minna

Hade verkligen velat se den där showen. Tusan. Hittills har jag älskat allt jag läst, sett och hört med henne. Hennes krönikor i Mama-tidningarna är bland de bästa jag läst. Mer Mia år folket. Låter för övrigt som ni haft en toppenhelg, kul!

2011-03-20 @ 20:03:58
URL: http://hemsjuk.wordpress.com/
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Ja, Mia är sannerligen amazing!

2011-03-20 @ 20:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0