Som en sommaräng



Det är sannerligen inte svårt att hålla en tajt och låg klädbudget när man kan hitta de allra finaste kläderna på second hand. Det är heller inte svårt att hålla sig med en egen stil. När man köper kläder med flera decennier på nacken är det få personer som kommer att visa upp sig i samma plagg.

När jag fick syn på den här kreationen hann det nog bara gå en sekund innan jag hade bestämt mig och lagt den i min korg. Självklart är det på Erikshjälpen i Värnamo den är inköpt och för endast 55 kronor. Jag blir alldeles vårrusig av den.

Enda nackdelen är att många äldre kläder är gjorda i polyestertyger. Det är inte så skönt att ha mot kroppen, men jag brukar lösa det med en underklänning i bomull.

Så här ser den ut i helfigur med jeans under (som jag inte tänkt att ha i fortsättningen...).

Trackback
RSS 2.0