Mmm sushi ...



För tre år sedan blev jag medlem på sajten sushikartan.se och där kan man skriva och läsa recentioner samt hitta nya spännande sushihak. Själv är jag inte särdeles aktiv med att recensera, jag har skrivit sju stycken, däremot är det väldigt roligt att läsa andras. Som alltid när det gäller smak av olika saker så finns det folk som gillar det jag inte gillar och tvärtom så man får ta det med en nypa salt. Dessutom är alla mer eller mindre amatörer.

I topp ligger ett sushiställe i Göteborg. Fick tips om det av en vän, som dessutom var där i helgen och rekommenderade mig stället även efteråt.

Så här skriver Hoze själv: Råvarorna varierar från dag till vecka, därför är priserna varierade och råvarorna alltid av hög kvalité. Konceptet ligger i att köra blank meny - Shiro Menyu, välj bara antal bitar. Vid förfrågan går det även att få exotiska tillval som sjöborre, ostron och tonfiskbuk.

Vid tillfälle ska jag äta där. Notera vilket ställe som ligger på plats 17. Att Halleluja hamnat så högt har nog två orsaker: 1) det är bra sushi och 2) det är bara 17 som lämnat recentioner.

Kopplat till samma sajt finns även vintagekartan, pizzakartan, cafekartan, restaurangkartan med flera. Jag har faktiskt inte gått in för att läsa på vintagekartan. Konstigt nog.

Jag är hemma från jobbet idag. Dunderförkylning. Hostar så att det snurrar i skallen. Önskar att det fanns hemkörning från sushistället. Fast mitt smaksinne är utslaget så det skulle vara bortkastat att äta sushi ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0