Hotta med scarf



Det fanns en tid i mitt liv när jag aldrig lämnade hemmet utan en scarf i håret. Ibland var det en tunn rackare som närmast försvann i mitt lockiga hår och ibland hade jag stora turbanliknande sjalar virade i flera varv. Nu för tiden har sjalarna liksom åkt ner. Jag har dem kring halsen i stället. Nästan att jag inte lämnar hemmet utan en under hakan.

En scarf eller sjal kan göra hela out fiten. Precis som ett smycke. Kanske att jag skulle lyfta upp tyget en våning ändå. Det är ganska trevligt att pryda håret med en färgklick. Huvudprydnaden på bilden köpte jag på Erikshjälpen igår för 20 kronor.

Det finns en del som tycker att second hand-prylar är funky. Eller äckliga för att använda ett konkret ord. Det tycker inte jag, men jag kan meddela att alla kläder jag köper tvättar jag. Och allt porslin jag köper diskar jag. Skulle det vara värre med second hand-köpt porslin än att äta på en restaurang? Knappast.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0