Gräv hela helgen



Snart ska jag och en kollega bege oss till Växjö. Denna helg är det nämligen dags för det årliga Grävseminariet. Föreningen grävande journalister har sitt årsmöte, Guldspaden för årets "bästa gräv" ska delas ut och därtill är det mingelkväll och festmiddag. Närmare 600 journalister kommer att delta.

Förutom ovan nämnda aktiviteter är dagarna fyllda med intressanta seminarier och det är nog dem jag ser fram emot mest. Jag ska bland annat gå på ett som handlar om grafik. Hur man hottar upp och tydliggör sin artikel med hjälp av en grafik till exempel. Jag ska också gå på ett seminarie om hur man kan göra snabba gräv och ett om bildrätt. Vad gäller egentligen med det nya lagförslaget om fotografering?

Jag hoppas få med mig massa bra tips och inspiration hem. Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0