Mycket på spel

Jag håller på och plitar på en novell. Både när jag skriver noveller och dikter håller jag mig väldigt kort. En dikt kan var på 15 ord. Självklart både kortare och längre. När jag skriver noveller brukar de vara mellan 3 000 och 5 000 tecken. Som engelskans ord för novell - short story.

Novellen är till en tävling. Maxlängden är 30 000 tecken. Då känns 5 000 bara som en start. Därför kämpar jag med att skapa en historia som bär hela vägen och som inte tappar tonen mitt i.

Novellen jag skriver nu är den tredje jag börjar på. Jag har alltså redan skrotat två, men med den här känner jag att jag har en hållbar idé och därför är jag väldigt noga med hur och vad jag skriver.

Det finns tillfällen då jag skickat bidrag som varit lite si och så till tävlingar. Men den här vill jag verkligen vinna. No hope, men om man inte deltar har man ingen chans. Därför vill jag göra mitt bästa. Varför det är så viktigt? 1) Jag älskar att skriva. 2) Vinnaren får 100 000 kronor.

Ok jag mesade. 1) Vinnaren får 100 000 kronor. 2) Vinnaren får 100 000 kronor. (Och jag älskar att skriva.)

Vad skulle du göra med 100 papp?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0