Tillväxt



Förra sommaren såg min kärleksört ut så här. Gänglig och inte alls lik sig själv, men då var den också väldigt ung. Som en tonåring som inte riktigt har koll på sina slängiga armar och ben. Lite okontrollerad så där.



I vintras tittade några små kålliknande bladklumpar upp ur jorden och för en tid sedan planterade jag om dem i en större kruka (hink) som jag sedan satte ut på balkongen och höll sedan alla tummar jag hade för att växten skulle ta sig.



Titta så frodig och vacker den är nu! Jag är alldeles salig. Må den forstätta vara så stark att den blommar som sig bör i slutet av juli eller i början augusti. Åh vad jag ser fram emot att se hur den blir. Nästan att den redan har det trångt. Det trodde jag aldrig när kärleksörten såg ut som på förra bilden. Härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0