Lila och guld



Vanligtvis brukar det vara ganska enkelt att ta en bild på en nyinköpt klänning. Jag tar på mig den, ställer kameran på självutlösning och placerar mig själv på lämpligt ställe. Men hur jag än gjorde den här gången blev det inte riktigt bra. Jag vet inte vad som var fel. Här är i alla fall två bilder som visar lite av klänningen.

Den är köpt på Erikshjälpen, så klart. Den är i storlek 14, alltså än storlek större än jag vanligtvis har, men det märks inte för den strenar lite över bröstet. Eftersom det är knappar fram blir det glipa mellan dem, men jag tänkte att jag kan sy ihop tyget mellan knapp två och tre nedan ifrån så torde problemet vara löst.

Visst är den fin?! Lila med guldiga detaljer på livet. Skärpet hör inte till. Det hade jag sedan innan. 50 kronor kostade skapelsen.

Insåg också när jag såg bilden till vänster att mitt hår börjar bli riktigt långt. Håret är längre bak än vad det är fram så det är ganska sällan som jag får den upplevelsen, men här hänger en lock fram och då ser jag ju hur långt det är. Tror knappt det kan bli längre än så.

Trackback
RSS 2.0