Till alla potatisälskare



Jag fick nys om ett gott sätt att tillaga bakpotatis och det var jag så klart tvungen att prova. Man bakar potatisen som vanligt i ugn i 200 grader tills de är klara (cirka 50 minuter). Ta ut dem, dela dem på mitten och gröp försiktig ur potatisen utan att skada skalet.

Mosa potatisen tillsammans med lite creme fraiche och kryddor. Jag hade bara i salt och svartpeppar, men här finns utrymme för fantasi och smak. I receptet skulle man även blanda i bitar av stekt bacon, vilket jag inte äter och därför uteslöt.

Klicka ut moset i skalhalvorna och strö över Västerbottenost och gratinera tills önskat färg uppstått i 225 grader. Som synes serverade jag med räkor och avocado, men funkar säkerligen lysande till grillat av alla de slag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0