Minitur till Paradiset



I fredags jobbade jag på som en gnu för att komma iväg så tidigt som möjligt från jobbet. Färden bar mot min paradisö Hönö. Strax före Borås började regnet ösa ner och fortsatte så ända tills jag kom till kusten. Där hade regnet redan dragit förbi. När jag kört på färjan klev jag ur bilen. Vinden rev i håret. En vind som luktade salt och tång. Bästa doften en vind kan bära.



När jag vaknade i lördags var vädret ett helt annat. Moln och vindar gjorde att det inte blev så våldsamt hett utan bara underbart skönt.



Tidig eftermiddag dök mina kära vänner upp och vi satt på en uteservering och åt lunch.



Till efterrätt blev det glass på piren. Där satt vi och dinglade med benen, pratade om livet och blickade ut mot Vinga. Man kan knappt ha det bättre.



Senare på kvällen dök fler goda vänner upp. Riktigt härligt.

Det blev en liten minisemester en vecka innan den "riktiga" semsetern börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0