Italienskt och trä

Jag gick en tur på stan idag. Ner genom Linné mot Järntorget. På vägen ligger Emmaus second hand. Där hittade jag tre ursnygga klänningar och en läcker 60-talsjacka, men jag kom bara därifrån med en av klänningarna. De hade rea och jag betalde 100 istället för 200 kronor för den. Second hand förtjänar inte riktigt sitt namn i Göteborg. Löjligt dyrt. Jag fick ingen bra bild på klänningen så jag får väl visa den när jag har den på mig vid tillfälle.
 
På Myrorna hittade jag ingenting heller trots att butiken väller över av kläder. Ingenting tilltalade mig. Jag vandrade genom Esperantoplatsen över berget ner mot Kungsgatan där jag svängde in på Magasinsgatan. Där finns flera roliga små butiker med kläder och inredning. I krokarna finns också en av Stadsmissionens loppisar.




Där hittade jag den här fantastiska italiensktillverkade väskan. Det har funnits en tid då jag köpte varenda väska jag såg. I princip. Det har jag slutat med och tänkte därför både ett, två och tre varv innan jag köpte den för 75 kronor. Nu är jag dock saligt nöjd över att jag köpte den. På senare tid (efter senaste säsongen av Project Runway) har jag blivit väldigt förtjust i svart och vitt. Där passar den här väskan ypperligt in.

 
Så också detta tjusiga halsband i metall och trä som jag köpte i samma butik för 40 kronor.
 
Jag tog vägen längs med hamnkanalen tillbaka till Järntorget där jag köpte sushi som jag tog med "hem". Den var väldigt god.
Trackback
RSS 2.0