VM i Sverige



På torsdag spelas första matchen i handbolls-VM. Evenemanget går i Sverige. Det tycker jag är lite coolt. Jag kollade på biljetter, men det var självklart inte gratis. En gruppspelsmatch kostar 495 kronor. Ganska rimligt pris, men det är ändå inga kosing som jag har. Men, matcherna visas i TV4 och jag tycker det är rätt gött att ha kommentatorer till matcherna. För även om jag gillar handboll väldigt mycket är jag inte hundra insatt och behöver en och annan förklaring.

Här är Sveriges matchtider och motståndare i grupp D:

13/1 20.15 Chile (öppningsmatch)
15/1 18.15 Slovakien
17/1 20.15 Korea
18/1 20.15 Argentina
20/1 20.15 Polen

Jag har inte mitt schema helt och hållet i huvudet, men jag tror att jag kommer att kunna se alla matcher utan den mot Argentina. Då jobbar jag kvällspass. Men fyra av fem gruppspelsmatcher är inte illa att kunna se!

Framför allt gillar jag handboll för att det är så intensivt och spännande. En match kan vända poängmässigt på några få minuter. Trots att slutresultatet kan ligga runt 25-30 mål är ändå varje poäng viktig hela tiden i matchen. Handboll är en teoretisk sport. Det gör den också snygg. När ett lag lyckas med sina turer kan det verkligen vara vackert. Läckert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0