Väggarna i en stad

När jag är i en stad har jag en tendens att fångas av graffiti och annan gatukonst som finns i stadsmiljön. Nu när jag var i Göteborg i helgen plåtade jag några av väggarna som fick mig att stanna upp ett slag.



Jag och mitt sällskap hade talat om fåglar och så sprang vi förbi den här. Den fanns på väggen innanför en låst port med glasfönster. Därav "glansen" till höger i bild. Hur som helst så är jag väldigt förtjust i den här typen av väggmålning, med bilder som är gjorda med en mall. Tjusigt!



Här var det alla raka linjerna jag fastnade för och för att jag kände igen stilen. Jag vet inte alls om det är samma, men denna bild påminner om några illustrationer som jag sett i Faktum.



Absolut var den här det bästa jag sett på länge. Så himla rolig. Man kan stå och titta på de olika figurerna i evighet. Väldigt inspirerande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0