Stök gör mig galen



I några veckor (månader) har de pågått omflyttning på min arbetsplats. Jag är övertygad om att det kommer att bli till det bättre på sikt, men just nu är det lite väl mycket röra. Det är svårt att koncentrera sig när det borras i bord två meter från örat. Dessutom har det varit flytt alldeles nära mig den senaste veckan. Jag störs egentligen inte av själva flyttandet utan det är oordningen som gör mig galen. Jag kan inte arbeta i röran. Allt som händer lyckas distrahera mig. Hela tiden.

Idag händer det saker åtminstone. Det är skönt. Jag gillar min nya plats och vill bara komma in i nya rutiner med nya "bänkkamrater" så fort det bara går. Samtidigt skulle jag önska att man kunde röja ut all skit när man ändå är i farten. Dessvärre ligger ansvaret för "skiten" på ingen. Svårt då att ta tag i saker och ting. Kanske skulle jag bara ta och slänga vad jag anser är skit, men det vågar man ju inte riktigt ...

Konstigt det där med stök förresten. Hemma verkar jag kunna klara hur mycket stök som helst, men på jobbet måste jag ha ordning. Annars liksom tappar jag koncepten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0