Spännande skuggor



Efter att jag målat de tre ansiktena har jag börjat titta på min omgivning på helt andra sätt. Jag ser saker i ansikten och tänker "Det där vill jag måla!". Lättaste sättet att se är att titta på bilder. Då är formen fryst och lättare att studera. Mest fastnar jag för spännande skuggor.

Min avsikt är inte att måla som verkligheten utan gärna extremt både vad gäller form och färg, men jag lockas ändå av att likna verkligheten. Därför har jag skissat på en duk i ett försök att likna personen vars bild jag "stulit". Jag brukar aldrig skissa annars innan jag målar. Skissen är ok, jag kan se vem det föreställer, men jag inser att ansiktet blev för runt. Kanske för att jag målar in mitt eget...

Om bilden ser sned ut är det för att jag fotat på sniskan. Vill inte visa för mycket innan jag är klar. Har märkt att det hindrar min kreativitet.

Det ska bli oerhört spännande att sätta igång med färgen på duken. Självklart ser jag ett storverk framför mig. Når jag halvvägs ska jag vara nöjd! Haha.

Insåg när jag betalat mina räkningar att det här blir den mest kärva månaden sedan jag gick ner i arbetstid. Anledningen är att jag har 1,5 karensdag förra månaden. Usch vad dyrt det är att vara sjuk. Jag förlorar ungefär 1 000 kronor på karensdagen. Egentligen skulle jag behöva köpa massa dukar, men jag får avstå och måla anpassat efter de dukar jag har nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0