Skulle bara testa...




Jösses vad många timmar jag har suttit bland färger och penslar idag. Skönt! Jag kom in i ett sådant där läge att jag inte ville gå därifrån. Jag började att måla på beställningstavlan och medan lagren torkade på den tänkte jag bara testa två färger som jag inte målat med tidigare. Resultatet blev tavlorna ovan.

Det var så himla roligt att måla dessa ansikten. Jag hade kunnat fortsätta om jag bara haft fler dukar i samma storlek. Dessa är 15x15 cm. Det skulle vara kul och göra en tio stycken och hänga som ett kollage på väggen. En bra sak är att jag funnit ett bra motiv för att fortsätta med mina färglekar. För det är främst det mitt måleri handlar om. Färg. Jag älskar färg och att se hur den ena ter sig bredvid den andra.

När jag satt med ansiktena funderade jag på om det skulle funka att göra på större format, men jag är rädd att det skulle ta för lång tid och att jag skulle bli feg. På så här liten duk gör det liksom inget om det blir skitkass. Jag har mycket större press på mig själv när jag målar i stort format. Knasigt egentligen. Det är lika enkelt att måla över en stor som en liten.

Den här känslan jag har efter att jag har målat - härlig! Lycklig, liksom. Extra lycklig när jag är nöjd med resultatet som idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0