Hela dagen i målarposition - var det tänkt



Igår vaknade jag efter en fasligt trevlig kväll i Jönköping. Innan färden vände hemåt igen smet jag in hos min favoritbutik Westers konstnärsmaterial och köpte fyra färger och en pensel. Dyrt! 414 kronor. Men så värt. Den röda färgen behöver jag för att ta mig an en beställningstavla. Nu har jag både rätt dukstorlek och rätt färger hemma. Äntligen ska jag sätta fart. Det är en barndomsvän som har beställt tavlan och det känns skitkul att få måla till henne.

För ett tag sen slog jag på stort och köpte riktigt dyra penslar. Jag har inte ångrat det en sekund. De är mycket lättare att hålla rena, men framför allt är de mycket lättare att måla med. De rör sig som jag bestämmer och stråna fjångar inte iväg som de själva vill.

Jag satte klockan på 8.00 idag för att komma upp och kunna ta till vara på dagsljuset. När klockan ringde var jag så sjukt trött fortfarande så jag satte fram klockan en halvtimma. Dessvärre vaknade jag inte andra gången klockan ringde. Jag bara stängde av.

10.28 vaknade jag. Mina morgonvanor tar sin tid och jag har fortfarande inte kommit in i arbetsrummet. Jag blir så trött på mig själv. Varför måste jag sova så mycket? Jag hade ju så goda intentioner denna morgon. Suck.

Men, nu en snabbdusch och sen in och jobba!


Kommentarer
Postat av: lisa

Hihi vad spännande, men ingen stress!

2011-01-12 @ 23:13:19
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Nädå jag känner ingen stress. Det är bara kul att göra tavlan :)

2011-01-12 @ 23:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0