Fantasiinreda

Jag tycker att det är så himla roligt att kolla på lägenheter. Jag spanar både på hyresrätter och bostadsrätter bara för att det är kul. Jag kollar på läget, alltså hur omgivningarna ser ut, priset och ytan. Allra bäst är det självklart när det finns en planlösningsbild. När det gäller hyresrätter är det den enda bilden man får.

Jag brukar inreda lägenheterna i fantasin och ibland kan jag bli alldeles lyrisk.



Den här lägenheten är på 70 kvadratmeter och jag måste säga att den är väldigt praktiskt. Det kan vara lite trist, men i vissa fall vinner det funktionella. Lite galet tycker jag att det är med så hiskeligt många garderober och kvadratmeter i ena rummet och ingen garderob och liten yta i det andra. För som jag tänker skulle jag definitivt vilja ha mitt målarrum i det stora. Allra mest för balkongens skull.

Kolla badrummet. Egen tvättmaskin och eget torkskåp. Jackpot.



Jämför den förstas 70 kvadratmeter mot den här och gissa hur stor den är! Visst upplever man den som mindre. Alla vinklar och vrår ställer till det. Den är på 76. Den är rolig, inte så praktiskt. Jag tilltalas av klädkammaren i hallen - oerhört praktiskt, men också av köket. Däremot förlorar denna lya på den lilla balkongen och det lilla vardagsrummet. Att tvingas planera in en matvrå liksom förstör hela ytan.

Det kanske kan verka som en knasig hobby, men faktum är att jag blir väldigt inspirerad av de här låtsasinredningsplanerna. Det gör att jag tittar på mina egna rum med andra ögon ibland. Inte för att jag ändrar något, men rätt vad det är så kanske jag har gjort det.


Kommentarer
Postat av: Mikael

Jag håller inte alls med. Dels så tycker jag den andra ser mycket större ut. Och den är ju helt fantastisk. Jag hade slängt in tusen kuddar i det som står som matrum, sen skulle jag såga itu ett runt stort barbord och sätta runt hörnet i hallen så man får matplats för fyra personer där. Om det finns ventilation i klädkammaren kan man ha det som gästrum, lilla sovrummet är ju perfekt som sovrum. Set stora kan man ha bibliotek i och sen kan man ha en stor matta i vardagsrummet med stolar och pallar runt så blir det bra dansgolv och ska man ha mycket folk kan man bygga ett stort bord där. Baren skulle jag lätt ha i hallen. Grym lägenhet. Den första var ju bara tråkig.

2011-01-31 @ 22:55:44
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Haha! Jag gillar din ingående kommentar. Jo, jag gillar den andra bättre, rent kreativt, men jag tänker mig att den ska möbleras med det jag har nu och då är den helt värdelös. Men jag kan helt klart se din inredning framför mig.



Angående att den första är tråkig...lägenheten jag har nu är tråkig på precis samma vis, men jag älskar den :)

2011-02-01 @ 21:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0