Tårtkalas på jobbet



Jag skulle ha bakat en enklare kaka att bjuda mina kollegor på och visste inte riktigt hur jag skulle hinna med det. Då erbjöd min snälla pappa att han skulle baka ett par tårtor till mig. Först sa jag nej, men han insisterade så jag sa ja. Mycket tacksam. Man ser hur koncentrerad han är. Recpetet följs till punkt och pricka.



Den här nougattårtan är hela familjens favorit och pappa är experten. Man bakar bottnar i långpanna, krämar på en nougatsås samt grädde. Sedan skär men långa remsor som man lindar om varandra till en enda jätterulltårta.



Tårta blir randig när man skär den. Skönt när man sitter hemma och äter resttårta. Då kan man skala av grädden. Det kan man ju inte göra när man äter bland andra för det ser inte vidare aptitligt ut.

Kollegorna blev överväldigade av denna tårta och lät hälsa till pappa och tacka. Min chef (manlig) undrade om pappa var gift, vilket han själv är, vilket i sin tur gör denna fråga än mer konstig. Ibland är det väl tur att man inte förstår allt som pågår i folks hjärnor ...

Tack pappa!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Pappa gift, haha! Han är grym så är det.

2011-02-25 @ 15:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0