Tack kollegor!



I lördags slog jag till på den finaste teakhyllan jag hittills sett. Och jag har sett en hel del. Jag vet inte hur många hyllor jag synat och sen lämnat för att det har varit något som inte stämt, men hela tiden har jag velat ha teakbokhyllor. Helst har jag velat hitta två i par så jag kan hiva ut mina Billyhyllor i arbetsrummet.

När jag köpte den här visste jag inte ens var i mitt hem jag skulle placera den, men den var så fin att jag inte kunde lämna den. Idag kom leverensen. Två goa gubbar bar upp och in den till mig.



Alltså kolla vilket hantverk! Elegant, rent och praktiskt på en och samma gång. För mig slår 50- och 60-talsdesignen allt. Detaljerna är viktiga, men sällan är de utan funktion.



Snygga pluggar som håller hyllorna uppe. Under lådorna finns dessa urgröpta skåror som inte syns, men som underlättar vid öppnandet av lådorna med lutande frontar. Med denna design behövs inga handtag eller knoppar. Allt för att slimma formen.

Nu har hyllan hamnat bredvid tv:n. Enda stället som funkar om jag inte flyttar min stringhylla och det pallar jag inte. Dessvärre får jag istället flytta om mina tavlor som jag nyligen hängt upp, men det kanske blir bättre.

När jag fyllde år förra veckan fick jag ju ett presentkort på Erikshjälpen av mina kollegor. Eftersom det var en hyfsat rejäl summa ville jag köpa en sak för hela summan för att sen komma ihåg att denna fick jag av mina kollegor. Saken var bara den att jag inte hade något behov av stora saker. Trodde jag! Så tack kära kollegor för den här fantastiska hyllan!

Trackback
RSS 2.0