En tur på loppis



Erikshjälpen har öppet två dagar i veckan - onsdagar och lördagar. Det är alltid fullt ös och massor av folk. Parkeringen brukar bli en kaotisk ormgrop. Vad den där sopbilen gjorde där och då kan man ju undra. Säkerligen hade gubbarna varit och käkat lunch i lokalen under Erikshjälpen. Kanske de inte visste hur det blir strax före 13 en onsdag. Det blev ett viftande mellan förarna i de båda fordonen.



Mitt loppissällskap provsitter en soffa vars textil vi båda diggade. Till höger ett fat från Uppsala-Ekeby som jag spanat på ett tag. Otroligt fint, men 75 kronor när man knappt har pengar... Jag har låtit det stå. När jag gick tillbaka till hyllan en stund efter att jag tagit bilden var fatet borta. Typiskt. Jag hade hoppats att priset skulle sänkas och att ingen annan ville ha det ...



Det är roligt att slå sig ned ett tag och titta på alla människor som shoppar på second hand. Där finns alla typer. De som bara letar billiga saker, de som jagar specifika märken eller från särskilda epoker, de som fyller kundvagnen med kläder och de som går och skrattar åt alla fula saker och inte riktigt känner sig hemma på loppis. Jo, det finns säkert fler typer.



Lampan till vänster fanns det två av. Jättesnygga. 75 kronor styck. Hoppas de finns kvar några veckor till! Vännen fortsätter att köpa kavaj efter kavaj för billiga pengar. Som rekvisita? I don't know!

Trackback
RSS 2.0