Några russin

Det är roligt att bläddra tillbaka bland årets bilder, desto svårare att välja ut det som får spegla livet. Oftast åker kameran fram vid de stora händelserna och inte vid de vardagliga små, där som livet verkligen levs. Här följer ändå ett litet urval månad för månad från 2011.



Januari

P3-Guldgalan i Lisebergshallen var en riktigt höjdare. Jag var så taggad innan och blev verkligen inte besviken. Årets line up var fantastisk och jag hade flera favoriter nominerade i samtliga kategorier. På scen stod Håkan Hellström, Lykke Li, Tove Styrke, Albin Gromer, Säkert!, Oskar Linnros, Orup, Familjen och sist men inte minst Robyn! Kronan på verket. Kan hända att jag glömt någon artist.




Februari

Jag fyllde 30. I vanliga fall är jag inte ett jättefan av att fira min födelsedag, men jag slog på stort och firade vid fyra tillfällen. Med familjen, på jobbet, med kollegorna på krogen samt med vännerna. Det var riktigt härligt. Ett bra tillfälle att umgås med människor man tycker om.



Mars

Solen kikade fram och värmde trots att isflaken slog mot varandra i Göta älv. Jag var och hälsade på vänner i Göteborg och vi packade ihop fika och satt ute och drack vårt kaffe. Underbart!



April

Till påsk kom den första riktiga värmen och hos vänner i Halmstad satt vi i gröngräset och drack frukostkaffet. Sedan promenerade vi i vattenbrynet (vattnet var iskallt!), åt årets första uteglass och kastade macka. Just den här veckan hade jag dessutom tagit semester och hann med mycket minnesvärt.



Jag och Marcus åkte till Louisiana utanför Köpenhamn för att se Picassoutsällningen Fred och frihet. Det var helt fantastiskt att få se Picassos målningar live. Jag hade kunnat gå där hur länge som helst och studera färger och penseldrag. Magnifikt.



Brorsan och jag tillbringade några intensiva dagar tillsammans i Göteborg. Vi besökte bland annat Universeum, Naturhistoriska museet och moster Inger i Gråbo.



Semesterveckan avslutades med att se på när syrran, hennes man och pappa gjorde upp i folkrace. Syrran var snabbast första turen.



Maj

Jag har dåligt om bilder från maj, men då gjorde jag en vansinnesutrensning bland mina kläder. Faktum är att jag efter några veckor plockade tillbaka några av plaggen. En hel del gavs senare bort.



Juni

I juni var det mest jobb, men en tur till Ulricehamn blev det i alla fall ...



... där vi lite sent firade mors dag.



Juli

Semestern inledde jag med några dagar tillsammans med mina föräldrar i en husvagn i Boberg. Det blev turer både till Halmstad, Falkenberg och Göteborg under dessa dagar.



Augusti

Denna månad domineras så klart av Way out west. Här tillsammans med Nina och hennes systrar och vänner. På scen Tiesto. Jösses vilket dansparty.



Semestern avslutades med ett besök hos Linda och hennes familj i Södertälje. Linda fyllde år och vi hade ett gött party med utgång på kvällen.



Värnamodagarna inte att förglömma! Det var en trevlig tillställning.



September

Jag jagade runt i skogarna efter svamp. Mina turer var inte så lyckosamma, men det var härligt att komma ut och jag fick med mig många goa bilder i kameran.



Oktober

Äntligen fick jag gå på älgjakt! Med kameran i högsta hugg följde jag med drevkarlarna och fick bevittna när en älg fälldes, tömdes och forslades iväg. Äckligt må hända, men väldigt intressant.



November

Jag och Linda åkte till Johan och Therese i Halmstad. En helg lite svår att beskriva med ord. Lite som att krypa upp i en fåtölj med en riktigt bra bok och en varm kopp te bredvid sig.



Det var också den här månaden som det stora genombrottet kom. Det var i november som jag for till Göteborg för att titta på en lägenhet. Jag träffade hyresvärden (helt oplanerat) och vi skakade strax hand.



Christer och jag hade vår gemensamma utställning. Båda sålde många fler tavlor än vi hade vågat hoppas på. Lyckan var enorm.



December

Månaden inleddes med en vecka på Gran Canaria. Med tanke på den hemlighet om Göteborg jag bar på var det skönt att komma iväg och låta tankarna fara fritt. Bekymmerslöst koppla av, njuta av sol och värme och samtidigt upptäcka en ny stad.



De sista veckor har annars dominerats av min kommande flytt. Jag har sålt och skickat iväg diverse möbler, prylar och kläder. I sovrummet växer högen med packade flyttlådor och i vardagsrummet är det ödsligt och tomt sedan pianot försvann.

Årets sista dag kommer jag att tillbringa i denna tumulta lägenhet. Lyckas jag bara ta mig i kragen ska jag bege mig till mataffären för att storhandla. Bra dag att göra det på ... Jag ska baka har jag tänkt. Om ork finns över ska jag även packa ett par lådor. Om en dryg vecka går flyttlasset till Göteborg. Dock kommer jag att vara kvar i Värnamo hela januari.

Gott nytt år kära läsare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0