Hyllorna allt mer tomma



Ska man packa några veckor i förväg får man tänka till lite. Vilka saker kan man vara utan en längre tid? Mina filmer var bland det första som jag packade ner. Jag behöll min Luc Beson-box ifall jag blir filmsugen. Fick dessutom tillbaka en utlånad film igår. Den har jag dock nyligen sett.



Böckerna åkte ner så klart. Trots att jag inte har så många blev det en hel låda. Det trodde jag inte.



Jag har även packat ner cd-skivor, notböcker och alla mina pärmar med texter av olika slag. Igår packade jag skor. Det blev två knökfulla lådor plus sex par i en tredje låda. Då har jag ändå låtit bli att packa ner fem par vinterskor/stövlar. Mätt i lådor har jag alltså mer än dubbelt så mycket skor i förhållande till böcker. Vad säger det om mig?!

Ska tilläggas att jag gjort rejäla utrensningar bland skorna för bara ett halvår sedan. Två skor slängde jag och två par hamnade i "Erikshjälpenkassen". Att jag kan lämna så många saker till Erikshjälpen har inte i första hand att göra med att jag shoppar mycket. För det gör jag verkligen inte. Men jag gjorde.

Jag har som mål att packa minst två lådor varje dag. De tre lådorna jag packade igår tog en halvtimma. En halvtimma om dagen är inte mycket. Men om jag skulle tvingas packa hela mitt hem på kanske två-tre dagar. Då skulle det bli många halvtimmar ...

Nu tänkte jag börja plocka ihop mitt arbetsrum. Det känns verkligt jobbigt. Att varken se eller ha tillgång till mina kreativa verktyg på sex veckor, det kommer att bli tufft. Men så måste det bli. Nu när jag tänker på det igen måste jag nog behålla mina akrylfärger och dukar. Jag kan inte vara utan dem så länge. Det går inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0