Jag har sorg



Ja det är sant.
Kanske inte en sådan sorg man vanligen tänker på, men nog är det en förlust. Om några timmar kommer en snubbe för att hämta mitt piano. Min dygrip, min skatt. Egentligen borde jag sitta och spela i timme efter timme nu, men jag pallar inte. Jag satte mig för att spela lite förut, men jag blev bara ledsen. Det är svårt att beskriva. Det är jobbigare än jag trodde att det skulle vara.

Det är över tio år sedan jag köpte pianot. Jag hade typ inga pengar över huvud taget, men fick nys om det här fina pianot. Det var en missionsförsamling som skulle sälja det. Jag fick det för 2 200 kronor. Ungefär den exakta summan jag fick tillbaka på skatten den sommaren.

Det talade sitt tydliga språk. Jag slog till. Pianot har följt mig till inte mindre än fem boenden på alla dessa år. Vi har hängt i både glädje och sorg. När jag varit som mest glad eller mest ledsen har jag satt mig för att spela. Musiken har alltid varit ytterligare en dimension för att få utlopp för känslor.

Jag vill inte ens vara i vardagsrummet. Det gör för ont. Det är inte bara en möbel och ett instrument jag ska skiljas från. Det kan tyckas löjligt, men för mig är det en vän. Därför är jag så glad att det faktiskt är någon som kommer och hämtar pianot. Alternativet hade nämligen varit soptippen. Fy vilket öde!

I vilket fall är jag på vippen att börja lipa. Därför har jag krupit ner under täcket och här tänker jag stanna tills det är dags.


Kommentarer
Postat av: Madde

Hej,



förstår din sorg angående ditt Piano. Jag kände samma sak när jag sålde mitt vita för 3 år sedan. Men då påminde jag mig själv om att det finns andra fina pianon att köpa den dag i framtiden då jag har möjlighet att köpa ett igen. Kom ihåg det!!



Massa Kramar till dig från mig!!



Kram Madde

2011-12-29 @ 14:57:54
URL: http://www.mittlillajag.blogspot.com
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Hej Madde



Visst är det som du säger. Man kan alltid köpa ett nytt piano. Jag försöker tänka så också. Tack för påminnelsen!



Kram kram

2011-12-29 @ 15:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0