Mitt i prick




Bara för någon vecka sedan stod jag och ondgjorde mig över att jag inte hade en hackare. Det var när jag skulle göra bondkakor och fick hacka mandeln med kniv. Jag har en bra kniv så det är ok, men det tar lång tid och man måste hela tiden se till att mandlarna inte sticker iväg.

Jag vet att det finns sånna här hackisar på olika typer av varuhus, men jag ville inte ha en i svart och krom. Det passar inte hos mig. Snacka om att bli salig när jag då hittade den här gamla hackaren på Erikshjälpen i Huskvarna. 25 kronor kostade den. På toppen står det Anna Sweden. Ett svensktillverkat husgeråd som verkar hålla. Jag har visserligen inte testat den, men på knivarna ser den ut att hålla måttet.

Det är underbart roligt att springa på en sån här pryl så snart efter att man tänkt köpa en. Att den dessutom passar in bland mina andra prylar på köksbrädan gör ju inte saken sämre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0