Vårsemester episod V a



I onsdags kväll anlände jag och brorsan till Göteborg och hotellet Scandic Rubinen. Vi gick till kafé Dali och fikade gott innan vi kröp ner i sängarna och kollade på Ica age 3.



Torsdagen kickade vi igång med shopping. Det blev strumpor och sandaler till brorsan och byxor och shorts till mig. Därefter begav vi oss till Universeum. Det var verkligen en häftig upplevelse.



Här kommer en haj och simmar mot oss. Det här stora akvariet var nog det jag gillade bäst.



Fast regnskogsrummet var också coolt. Härligt med alla tropiska fåglar som flög omkring oss.



Kolla vilken cooling!



 Vi tog sexan till Linné där vi käkade indisk lunchbuffé. Enormt gott. Till efterrätt köpte vi glass och slog oss ned i Slottsskogen. Solen sken och livet kunde varit sämre. Ändå bröt vi upp för en tur på Naturhistoriska museet. Ännu ett ställe där jag skulle kunna skrota i evigheter. Mest diggar jag elefanten.



Efter en kort vila på hotellet mötte vi de här två goingarna för restaurangbesök ...



... och diskobowling!



Markus var grymmast.



Med den här posen kan man ju tro att jag inte var långt efter. Det var jag. Det var längesen jag var så dålig i en bowlinghall. Nå väl. Jag hade roligt!



Bröder?!



Vi var inte riktigt färdiga där utan tog vagnen ut till Saltholmen.



Skönt att njuta havsutsikten ett slag och bara dingla med benen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0