Anton Kristiansson



Klippet är bara ett smakprov och inte hela låten. Hela albumet ligger på Spotify. Det är min uppmaning att lyssna. Anton Kristiansson heter han, Och jag heter albumet. Låtarna "Lilla London", "Atomvinter" och "Vi förtjänar att bli lyckliga" är verkligen fantastiska. Ju mer jag lyssnar desto mer lyrisk blir jag.

Han är från Göteborg. Sjunger till viss del om staden. På skivan finns samarbeten med Maja Milner från Makthaverskan och Martin Elisson från Hästpojken. Känner du igen musiken i klippet beror det på att den är en tjuvad på en Broder Daniel-låt.

Jag är fullständigt såld. Musiken är så vacker och texterna ofta hårda, men känsloladdade. En förförisk kombination. Melankolisk pop möter nattsvart asfaltsrap. Nä...jag kan inte riktigt beskriva. Hör efter själva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0