Vårsemester episod V c



Efter tre nätter på hotell checkade brorsan och jag ut för att åka till syrran och hennes familj i Linné. En stund senare packade vi ihop oss och stack till ett äventyrsområde i Bergsjön.



Jag och Skruttan tog det easy i solen. Mestadels satt hon inte i kärran utan på min höft. Kanske för att omgivningen var något skrämmande och dammig. Hon var grymt cool i sin nya stråhatt i alla fall.



Även mamma och brorsan höll sig lite på avstånd. Mamma för att jobba och brorsan för att undkomma dammet som han enligt uppsaga hatade.



Dammet uppstod av adrenalinrusiga folkraceförares grussladdar. Pappa fick köra kombi.



Syrran knäckte både maken och pappa i första heatet och kom sjua av 16 deltagare.



Både pappa och Hernbollen körde fem sekunder snabbare i andra heatet. För Hernbollen ledde det till en c-finalplats som han blev tvåa i.



Fika på stående fot.



Vi vände åter till Linné där det bjöds smörgåstårta och sedan blåbärspaj. Inte alls illa. Riktigt gott!



Fint väder var det också ...



... men när vi körde inåt landet mörknade himlen och när vi körde in i Ulricehamn föll det droppar mot marken. Men det bröt aldrig ut riktigt.

Efter att ha lämnat en ordentligt trött lillebror åkte jag till Nöre där jag ska stanna över natten. En intensiv vecka är snart över, men hur underbar har den inte varit?! Vilket väder! Vilka upplevelser. Jag är fullständigt slut. På ett bra sätt. Tack alla människor som har kantat denna vecka. Utan er hade den inte varit i närheten av så bra som den blev. En vecka att leva på ett tag. Helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0