Kreativ överskottsenergi



De senaste veckorna har varit helt speedade. Eller egentligen inte. Det är bara jag och min kropp som har svårt att sortera. Tror att tillvaron är mer ohanterbar än vad den är. Drog i vanlig ordning på mig magkatarr. Men det är bättre nu, bland annat för att jag tänkte efter och listade allt jag behövde få gjort den här veckan. Sen delade jag upp sakerna på dagarna. Det blev en fyra-fem saker varje dag att göra. Mycket bättre än att hålla 20 saker i huvudet.

När jag hade gjort dagens saker hade jag energi kvar. Kreativ energi. Det kändes fantastiskt, för det har jag inte haft på länge. Det resulterade i att jag klädde om fyra stolar som jag skulle ha gjort i två år. Så kan det gå! Tyget som satt på dem innan var trasigt redan när jag köpte stolarna.



Tyget var fäst med hur mycket nubb som helst. Som tur var räckte det att bända i tyget så flög nubben över hela rummet. Fick syn på en klisterlapp också som berättade att stolarna är svensktillverkade. Trevligt!

Nedan - resultatet. Ett ganska mesigt tyg som jag egentligen inte är så förtjust i, men som bara låg och skräpade. Jag tycker att det blev riktigt bra. Stolarna köpte jag förresten på Erikshjälpen i Värnamo för 30 kronor styck och tyget är också därifrån. Minns inte vad det kostade. Kanske 20 kronor.

Trackback
RSS 2.0