Sug i resetarmen



I slutet av april och början av maj har jag en vecka semester. Det sammanfaller med påsk och en långledig helg. Det innebär att jag kommer att vara ledig i elva dagar. Jobbigt... Förra året vid den tiden hade jag också semester och då var jag och bästa M i Prag. Bilden är därifrån.

När jag säger att jag ska ha semester om några veckor är det många som undrar om jag ska resa någonstans. Men det ska jag inte. Det kanske inte är så vanligt att man planerar in en vecka semester utan att ha en resa beställd eller åtminstone i tankarna. Jag och en god vän ska förvisso ut på biltur till Louisiana i Danmark, men mestadels tänkte jag bara ta det lugnt.

Men för att vara ärlig drar det i resetarmen. Jag skulle mer än gärna åka neråt Europa. Frankrike, Spanien eller allra helst Italien. Sitta på uteserveringar, vandra gator fram där historien växer längs huskropparna och känna doften av varm asfalt. Det får bli en annan gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0