Koka utan lock



När man springer omkring på olika loppisar som jag gör så dyker det då och då upp emaljerade kastruller. Jag tycker framför allt att de med små målade blomsterarrangemang på är de finaste. Ibland har jag tänkt att jag skulle byta ut mina rostfria till dessa emaljerade små konstverk. Jag har dock inte bestämt mig än hur jag ska göra.

När jag var med min kusin på loppis i Huskvarna igår fick jag syn på de här två kockumskastrullerna. Också de väldigt fina trots att de saknar blomsterdekoration. Det fanns även en mer modern modell i två blå toner. Den var riktigt fin. De kostade 60 kronor styck och jag övervägde att köpa allihop.

Dock finns det en väsentlig nackdel - de saknar lock. Att koka upp vatten utan lock är ju fullständigt energislösande. Så vill jag inte göra. Jag lät helt enkelt bli att köpa dem. Men fina var de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0