Klurig räkning



Jag har gett mig på rostyget. Linningen är utklippt och sydd. Nu sitter jag och räknar på kjolens vidd och hur mycket som går åt. Klurar på hur jag ska få till fickor, alternativt fickan, för att inte tala om dragkedjan. Jag vill använda så mycket tyg som möjligt för att få en schysst vidd på kjolen.

Om varje veck ska vara fyra centimeter brett går det åt tolv centimeter, eftersom man viker fram och tillbaka. Det innebär att det går åt tre gånger så mycket tyg som längden på linningen. Ja, det var ju inte så svårt att räkna ut.

Fickorna vill jag ha som påsar i sidorna så att de hamnar på insidan plus dragkedja i ena sidan. Det innebär att jag måste ha sidsömmar och därmed två tygstycken.

Usch. Jag gillar inte det här med att vara exakt. Jag vill göra som när jag lagar mat. Höfta till lite. Det brukar bli bra. Saken är den att här vill jag åt ett speciellt resultat och då måste jag följa anvisningen även om den så är min egen. Puh!

Jag hoppas innerligt att resultatet blir bra. Jag vill ha en kjol att vara stolt över!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0