Jag har syndat



Jag har ju förbud mot att köpa nyproducerade kläder! Ändå räckte det att gå in på Åhléns så hade jag köpt denna tunika. Jag provade den inte ens. Det var som att mitt namn stod på den och nu när jag har provat är jag än mer övertygad. Den enda som anklagar mig är jag själv. Det kan jag nog stå ut med.



Det är en bra modell, smal och rak, fin färg och med roliga detaljer. Se hur fickorna är påsydda! Kul. Däremot är jag lite emot det här med upprullade ärmar i slejf med knapp. Finns en enda skjorta, blus, tunika utan det idag? När jag rullade ner ärmen var den för kort för att vara hellång och för lång för att vara trekvarts, men det beror nog mest på mina orangutangarmar. På de flesta kvinnor är den säkert väl tilltagen på längden.

Det är ungefär samma med klänningar. Det som är en knälång klänning för de flesta är som en tunika på mig. Jag skulle aldrig kunna bära den utan något täckande under.

100 procent bomull - the way I like it - för 349 kronor.

Kommentarer
Postat av: Sven-Åke Svahn

Vänd avigan utåt och du är förlåten!

2011-04-20 @ 19:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0