Yes! Jag är igång igen!



Japp! Målandet har legat nere väääldigt länge nu. Längre än vad jag egentligen vill och klarar av. Ibland blir det bara så, men nu känns det som att jag är igång igen. Jag har några olika målningar som jag jobbar med. Idag började jag med att grunda de två som ligger vid sidan. Därefter blev det en ny - den som ligger framför tuberna. Dock blev det bara skit av den så jag kladdade över allt.



I förra veckan hade jag världens ryck och målade bland annat denna tavla. (Måtten 20x20 cm.) Idag petade jag till lite där jag tyckte det saknades pluttar. Det var inte min tanke när jag målade den, men när den kröp fram insåg jag att jag inspirerats kraftigt av en tavla som hänger i en av mina barndomsvänners föräldrahem. Den tavlan har jag inte sett på flera år. Det var en kul upptäckt att inse att den funnits med i bakhuvudet även om det var länge sedan jag såg den. Denna heter Tröst.



Det som är en del av mitt måleri är att inte använda "rätta" färgerna samt att blanda friskt. På håll ser man inte alla färger utan först vid närmade anblick ser man dem.



Färg är så vackert. Se den här vita klumpen som jag blandat ihop med en framblandad lila som ligger strax intill. Det är ofta som jag tycker att paletten i sig är som ett konstverk. Skulle kunna bli min nisch! Att ställa ut paletter!

Så fort jag kommit på en bra prissättningsteori så kommer jag att börja sälja. Mitt mål är att ha en utställning ganska snart. Jag har åtminstone en krok ute som jag hoppas mycket på.


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Aah gräddig vaniljglass med stråk av blåbär! Det finns alltid en viss risk att man råkar äta färgen på paletten innan den kommer på duken..eller är det bara jag?

Fina tavlor Sofe!

2010-09-15 @ 22:12:50
Postat av: Sofie

Haha! Än har jag inte ätit någon färg. Inte akryl iaf...

Tack!

2010-09-15 @ 22:15:32
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0