Lillkrabban



Jag hade besök av min syster och hennes grabb igår. Det är svårt att inte ha framme kameran då. Den lilla krabaten på den stora stolen. Men snart är han inte så liten längre. Han har redan börjat sträcka på sig. Han har mycket längd att brås på både från mamma och pappa.



Vilken energi det är i denna kropp. När mamma satt och pratade i telefon flög han upp och ner ur soffan. Kröp runt. Åt lite. Upp på en stol. Ner från stolen. Upp i soffan. Bråka med kuddarna. Snurra runt. Ner igen...



Jag sa till syrran: hoppas du har leksaker med dig för jag har tyvärr inga. Jodå sa hon och pekade ut massa saker i rummet. Bland annat fjärrkontrollerna.



Men ibland vill han faktiskt bara sitta still med mamma och läsa en bok. Även om det är för en ganska kort stund. När de åkte hem somnade han väldigt fort i bilstolen, meddelade syrran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0