Svärm av färger



Här om dagen satte jag mig i mitt arbetsrum. Jag hade alls ingen lust att måla. Som senaste inlägget antydde så är det en del i görningen just nu som pockar på min uppmärksamhet. Saker som tar av min energi och glädje. Jag plockade fram en ny tavla. Funderade en stund, men hittade inget som kunde likna inspiration. Jag tittade på mina färgtuber. Pluttade ut en klick en av en fin färg. La en annan fin färg bredvid. Jag fortsatte så tills paletten var full av vackra färger.



Och så här blev resultatet. Inget föreställande alls. Kanske som en slags bild av den svärm av tankar och känslor som är i omlopp nu. Jag vet inte. Det var så skönt att bara sitta med penseln i handen och låta färgerna blanda sig bäst de ville. Gult, lila, turkost. Tavlan mäter 30x40 cm.



Jag använder mestadels förspända dukar som är häftade på baksidan. Jag är inte så mycket för ramar utan tycker det är roligare att måla kanterna. Som en förlängning av bilden. Det är svårt bara när man har mer föreställande motiv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0