Sista dygnet med bilskrället

Nu har jag inlett det sista dygnet med min bil. Det är inte särdeles sorgligt. Jag är mest arg. Som man ofta blir i en separation. Frustration. Efter jobbet ska jag tömma bilen på alla kasettband. Det kommer kännas vemodigt, för troligtvis har inte kommande bil kasettdäck. En ljuvlig epok går då i graven även i mitt liv. Det är inte bara massa mc:s som ligger i bilen. Diverse verktyg, en luftmadrass, en ryggsäck, startkablar, ficklampa, hushållspapper, skräp, olja och spolarvätska ska också plockas ut. Vinterdäcken ska upp från förrådet och in i bilen.

Efter lunchen tankade jag. Full tank. Sista gången i den bilen. Ikväll kör jag till Ulricehamn. Imorgon ska bilen städas ur och tvättas. Sen ska den bort. Hux-tiden borta. Nu vill det till att hitta en värdig ersättare. Jag vill ha en större bil. Kan sluta med en kombi. Bagageutrymmet är viktigt. Fem dörrar. Ac. Bränslesnål. Det är i huvuddrag mina krav.

Den här låten är smått fantastisk. Videon är cool, har snyggt ljus, men är samtidigt ganska läskig. På det där krypande viset. Jag avskyr tanken på plastpåsar över huvudet. Men man kan ju köra igång videon utan att titta på den. För låten är verkligen värd att lyssnas på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0