Ork, lust och glädje

Det är ingen hemlighet att jag dyrkar musiken Robyn släpper ifrån sig. Hon gör allting magiskt. Klippet nedan är magiskt per definition. Vad sägs om att ett svenskt tv-klipp blivit textad på engelska för att hamna på youtbe. Inte illa. Den här versionen av "Be mine" är så hjärtskärande att jag vill krypa ur mitt eget skinn. Ändå kan jag inte sluta att lyssna på den.



Idag arbetar jag min femte dag efter semestern. Det känns fint. Särskilt med tanke på att jag har en ledig helg framför mig och jag får goda vänner på besök. Glädjande! Jag har länge funderat över min tillvaro. Eller länge, det är ju något pågående hos mig. Men jag har funderat extra mycket över min tid, min ork, mitt arbete, min fritid, mitt målande. Jag kom fram till att jag inte är fullt så glad, pigg och kreativ som jag borde kunna vara.

Tidigt i våras började min lust att tryta. Min kraft räckte mest till att arbeta. När jag inte har utrymme eller ork till att vara kreativ hemma så slokar jag. Efter många tankar fram och tillbaka beslöt jag att be om tjänstledigt. Så från och med 1 oktober ska jag bara jobba 80 procent en tid framöver. Min förhoppning är att det ska bidra till bättre sömn, mer ork, större lust - både för jobbet och för tid i mitt kreativa rum - och framför allt lite mer glädje i tillvaron. Att det blir mindre lön svider så klart, men ibland får man väga noga vad som faktiskt är viktigast. I det här fallet är valet egentligen inte alls svårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0