Musik som tidsfördriv

Vad vore människan utan musik?! På den frågan har jag inget svar. Bara tacksamhet som ett leende i hjärtat. Förutom att musik är själva livsnäringen så är den också ett alldeles utomordentligt sätt att fördriva tiden på när den tenderar att gå mer sakta än min rastlösa själ står ut med. Idag har jag varit väldigt orolig i kroppen samtidigt som skuldran har värkt på mig. Dålig kombination. Jag målade i förmiddags innan jag skulle till jobbet. Jag sket i smärtan i penselaxeln. Ville måla. Ville inte bli hindrad. Måste komma på någon bra lösning för hur jag ska måla utan att det göra ont.

Det där om målandet var nog egentligen en parentes. Musiken var ju huvudspåret här! Ikväll på jobbet har det varit lugnt. Jag har haft att göra nästan hela tiden, men ändå lugnt. Jag har lyssnat på massa bra musik. Bland annat låten nedan. Det är en knasig video, men en fantastisk låt. På Spotify har jag gjort en lista över låtar jag hade velat skriva. Den här är med på den listan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0