Lite verkstad nu ...



När jag för ett tag sedan hade fastnat i målandet av en tavla ville jag måla något annat så länge. Jag behöver det emellanåt. Bara riva loss. Den gången blev resultatet så här. Valborg heter den och möter 20x30 cm.

Jag har inte målat på en och en halv vecka. Det känns inte bra. Jag vill måla varje dag, men just nu är det alldeles för mycket annat som upptar min energi. Bilen den största delen. Det mesta har liksom hamnat i skymundan. Ser nu där jag sitter och solen lyser in över mitt golv att jag skulle behöva köra en runda med dammsugaren. Får bli till helgen.

Ekonomin har tagit en stor plats de senaste dagarna också. Från och med nästa månadslön kommer jag att få ut mellan 3 000 och 4 000 kronor mindre varje månad, eftersom jag bara ska börja jobba deltid. Det är inga problem för mig att klara det, men jag får leva på ett annat sätt. Tänka lite mer. (Suck...) Jag har kollat över mina kostnader och insett att på bredband, tv och mobiltelefonen kan jag nog spara in runt 400 kronor om jag byter. Dessvärre har jag tre månaders uppsägningstid på både bredbandet och kanalpaketet jag har nu. Mobilabonnemanget är å andra sidan redan kirrat.

Det är väl de främsta anledningarna till att det inte blir något målat. Jag hoppas att jag kommer få tid och ha ork till helgen.

Min bror (27 år) sa förresten när han var här att mina tavlor handlade om rymden. Det hade jag ingen aning om och det var roligt att höra. För mig är de ju väldigt jordnära. Men oftast gillar jag andras tolkningar mer än mina egna. Heja fantasin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0