Utrensning!

Jag har så fasligt mycket kläder. Ändå känns det alltid som jag inte har något. Jag tror att jag är alldeles för dålig på att hitta bra kombinationskläder. Fram för mer basplagg, helt enkelt. Något som jag har en tendens till är att samla på mig klänningar, som allt för ofta bara blir hängande. Hur fina de än är.

När jag kom hem från jobbet idag så gjorde jag en utrensning. Klänningarna först. Jag plockade nog ut en tio stycken som jag beslöt mig för att vara klar med. Därtill plockade jag ut en rejäl hög med t-shirtar, shorts, kjolar och koftor. Det blev allt som allt två stora pappkassar.

Jag ska köra ett varv till och överväga mer noga av det som finns kvar nu för att se om det inte går att rensa ännu lite mer.

Här följer foton på några av klänningarna. Något av intresse? För 1oo kronor skickar jag den i så fall.




Först ut blir den här fantastiska skapelsen! Jag köpte den till en 80-talsfest och jag kände mig som en primadonna. Dock något stor för mig. Det är storlek 44. Jag älskar draperingen framtill. Den är skuren vid höften och det går ett draperat "bälte" runt hela höften.



Den här rara sommarklänningen köpte jag till ett bröllop, men använde senare en annan klänning. Denna har därmed hängt oanvänd i min garderob i tre år. Onödigt. Den lilla volangen vid skärningen löper vidare i två band som knyts baktill. Dragkedja i sidan. Storlek M/L.




Den här köpte jag för att jag blev så förtjust i tyget. Klänningen är från 70-talet. Jag har aldrig använt den för jag lyckas inte bära upp modellen. Klänningen har ett tunt fastsytt skärp i midjan. Storlek 42.




Den här klänning är inte beige som den ser ut på bilden utan guldig. Den är gjord i ett tunt stickat tyg och den kräver någon typ av underklänningen eftersom det är ett håltyg. I midjan sitter ett snöre i en dragsko så att man kan dra åt bäst man vill. Storlek L.



En marinblå trikåklänning med vita prickar i storlek M. Den ser säckig ut på galje, men den är vackert kvinnlig på. I sidorna på midjan sitter ett band som knyts baktill och ärmen har en liten puff.





Den här 40-talsklänningen har en kjol i lager. Den undre plisserad och den övre slät. Skärpet i midjan är supersött! Det var svårt att få till den rätta röda färgen genom kameran, men den är hallonröd. Storlek 42.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag kan tänka mig att köpa den blommiga och den blåprickiga klänningen! /K

2010-10-27 @ 14:10:01
Postat av: Sofie

De är dina!

2010-10-27 @ 14:26:39
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Toppen! Vi ses la någon gång : )

2010-11-02 @ 21:01:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0