Jag har ju en utställning att tänka på!



Jag har alla förutsättningar att måla. Jag har gott om material, både vad gäller dukar och färg. Jag har ett separat rum där jag inte behöver städa utan det är bara att gå dit och sätta sig, öppna färgtuberna och köra igång. Egentligen har jag även tid, trots att det känns som om den tryter mer än ofta. Tänk om jag avsatte 30 minuter varje dag till att måla. Vad mycket jag skulle få gjort!



Dessutom så trivs jag i mitt kreativa rum. Det händer att jag går in där och sätter mig bara för att titta och för att fundera. Ett kreativt rum borde fungera så. Liksom i sig vara inspirerande.

Faktum är att jag har en utställning om två månader!! Jag behöver måla. Än vet jag inte riktigt hur många tavlor jag kommer att ha rum att hänga, men jag hoppas på runt 15. Det beror helt och hållet på utrymmet. Dock tänkte jag inte ta med de största tavlorna.

Utställningen är i samband med en julmarknad i Gråbo utanför Göteborg. Det ska bli fantastiskt roligt! Det är ju där jag är uppvuxen och jag tror inte att det är så många som vet att jag målar. Jag hoppas få se många bekanta ansikten då. Härligt!



Den här tavlan började jag med för väldigt längesen. Det mesta målade jag i ett svep, men utan att färdigställa en del nödvändiga saker med den, men nu är det gjort. Signaturen är satt. För mig är signaturen det sista som kommer på. Därefter blir det ingen mer färg. Då får tavlan vara som den är. Storleken är 40x30 centimeter. Ett behagligt format. Jag upptäckte att denna ska ses på håll. Den är inte särdeles vacker nära. Konstigt det där. Det är som att ögonen behöver avståndet för att fånga bildens innehåll.

Det är väl för tidigt att ropa hej, men nu har jag åtminstone luftat tuberna, känt på färg och penslar lite grann. Jag grundade för en ny tavla och satt sen redo att börja på den. Inget kom ur mig. Ingen idé överhuvudtaget. Kanske att jag skulle satsa på att måla bilder till alla ramar jag införskaffat istället. Det kanske inte känns lika allvarligt som att måla på duk.

Jag skulle vilja göra något slags kollageaktigt. Får se vad det blir i slutändan.


Kommentarer
Postat av: Maja

Vilket datum är marknaden i Gråbo?! Jobba på :-) Ser bra ut hittills!

2010-10-11 @ 20:00:44
Postat av: Sofie

Ja det är verkligen bara att jobba på nu :)

Marknaden är den 4 december.

2010-10-11 @ 20:17:40
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: Birgitta Johansson

Underbart. Gillar den med skogen.Kanske att du kan inspirera mig att börja igen. Men du ve: färgen finns där, duken också penslarna är väl ok men var finns initiativet. Ska bara ..... kram

2010-10-11 @ 21:15:39
Postat av: Sofie

Ja, det är ju så. Det räcker inte alltid att ha förutsättningarna. Ibland får man bara vänta.

2010-10-11 @ 21:44:26
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: Johanna Urban

Åhå Åhå Åhå! Vilka härliga foton med mycket färg och vackra tavlor!!! Ser underbart härligt ut!!!!



kram kram

johanna

2010-10-13 @ 16:42:59
URL: http://johannaurban.blogspot.com
Postat av: Sofie

Tack Johanna! Vad glad jag blir :) Kram

2010-10-13 @ 23:03:45
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0