Sissela Benn - en briljant

Sissela Benn är en skådespelare vars namn för mig varit okänt även om jag stött på hennes karaktärer. För den som missat henne kan jag bara beklaga. Sissela Benn är enastående. Hennes karaktärer Filippa Bark och Anneli är ganska lika varandra. Tokig, sorglig, rolig, pinsam, spontan, osäker och underfundig är några av orden som kan beskriva dessa roller.

På måndag visas sista avsnittet av I Anneli på svt, men fram till den 1 december ligger avsnitten på svtplay. Se dem! Förutom att Sissela Benn spelar den "dubbla" huvudrollen har hon också skrivit manus. Historien bygger på, förutom Anneli, fyra karaktärer. Dan som är kär i Anneli, Joel som Anneli är kär i, Rebecka som tidigare haft ett förhållande med Joel och så är det Majsan som äger kaféet där Anneli jobbar och som de andra tre ständigt kommer till och fikar. Man får också följa med de fem karaktärerna hem.

Här är första avsnittet. Det är en serie på åtta avsnitt om vardera knappt 30 minuter. Tro mig. Det är drygt fyra timmar humor och tragik som är väl värda att se. Jag har suttit och gapskrattat (och lidit) med Anneli.

För att friska upp minnet - Filippa Bark:








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0