IFK Värnamo till Superettan



Foto: Sammy Steen Fler bilder på hans sida.

Det är svårt att inte ryckas med när det känns som att en hel stad jublar. Nja, kanske det inte är en hel stad, men väl dryga 3 000 som var på plats på Finnvedsvallen och några till som inte vågade sig ut på grund av regn eller andra orsaker. Jobb kanske. Det var ju det som höll mig borta från guldregn och champagnedusch i eftermiddag.

Dock följde jag den knappa live-rapporteringen på webben som jag delade med mig av till de övriga kollegorna. 1–0, 2–0, 3–0, 4–0 och slutligen 5–0. Kristiansstad FF verkade inte ha något att sätta emot om man bara läser siffrorna. I och med den segern tar Värnamo klivet upp till Superettan! Bilden är tagen strax efter första målet.

Jag tycker att det är väldigt roligt att IFK Värnamo har lyckats att ta sig upp en nivå. Helt i egen kraft. Jag hör inte till dem som håller på laget och jag har nog inte sett en match sedan jag slutade jobba på sporten, ändå önskade jag att jag hade varit på plats för att ta del av glädjeyran.

Och just det! Morgondagens Värnamo Nyheter är fullspäckad med bilder, rapportering och kommentarer om matchen, festen och klivet uppåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0