Nostalgi

Av händelse bläddrade jag igenom en bildmapp på datorn. En sådan där mapp med osorterade bilder från lite varstans. En del bilder ler man åt, en del skrattar man åt och en del gör det ont i magen att se. Livet svänger ju som det vill. Därför blir det alltid med blandade känslor jag tittar bakåt. Låt mig ändå bjuda på några av bilderna jag har i den där mappen.



Jag och Linda på Burger King, Järntorget, efter en fest i Frölunda med Håkan Hellström-tema. Eller marint tema om man ska vara noga, men jag tror att det var Håkan egentligen som gällde.



Fina Elin är alldeles nygift.



Under en dagstur till P&L för några år sedan stötte jag på Micke och Adam. Skepp o'hoj!



Jag och Lina (och ett gäng till) firade midsommar i Hjällsnäs utanför Gråbo som är mina hemtrakter.



Noomi som till vardags bor i soliga Spanien var hemma och lyckades pricka in snön som hennes spanske make tyckte var extra roligt. Om än kallt.



Bästa Magdalena en av alla gånger vi fikar eller äter på Ikea i Jönköping.



Finaste David som har varit en av mina absolut närmsta vänner sedan jag var 13. Vi ses på tok för sällan!



Sara och Anna efter en helkväll i Jönköping.



Sammy, jag och några till hängde i Stadsparken i Jönköping en kväll. Vi spelade krocket och det var skitkallt, men vi hade roligt.



Bästa gänget! Grabbarna, jag plus Linda bakom kameran hängde mycket tillsammans under journalistutbildningen. Här är vi på Liseberg i väntan på Håkan Hellström.



Picknick med härliga kusinen Martina. Det där var en av de första varma dagarna den våren.



Här är första gången jag träffade Nina. Vi är på Vätterfesten i Jönköping och lyssnar på Familjen. Dock skulle det ta nästan ett år innan vi "fann" varandra. Bättre sent än aldrig.



Jag som blond och sjuk. Vi var iväg på en temadag under journalistutbildningen. Ju längre dagen led, desto sjukare blev jag. Ni ser ju själva....



Den här glammiga bilden på Linda och mig får avsluta. På tal om blond...jag saknar det där überblonda. Dock blir kvaliteten på håret inget vidare. Vi har hur som helst gjort oss tjusiga inför en bröllopsfest.

Vad mycket härligt man har varit med om! Och vad mycket mer som ska komma. Tack och lov!


Kommentarer
Postat av: sara

vilka fina bilder. blir verkligen glad av alla dessa människors känslor!

2010-11-19 @ 14:11:37
URL: http://sarashotgun.blogspot.com
Postat av: Johanna Urban

Hej hej Sofie!!



Älskar Nostalgi!! :)



och tusen tack Sofie!, haha, ja, instämmer, skulle gärna ha det håret själv ;P

kram

2010-11-20 @ 16:27:49
URL: http://johannaurban.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0