Smart och effektiv



I onsdags skulle jag
hunnit med en massa saker, eftersom det var min lediga dag. Det var bara det att jag hade ett känslomässigt bryt och gick omkring och lipade mest. Jag har sånna dagar. Eländiga för stunden, men efteråt är jag som en ny människa. Brytet framkallades av en oro som jag sedan kunde släppa och låta bero. Skönt.

Det typiska är att alla de där saker behöver bli gjorda innan den här helgen och en hel del innan nästa. Då gäller det att vara effektiv de få stunderna man har kvar.

Jag har precis varit hemma på lunch. Då förberedde jag två tryffelsmeter. Båda två skulle kokas och grejas, men sedan svalna innan man kan göra själva godiset, vilket i tid borde vara lagom tills jag kommer hem senare i eftermiddag. Perfekt. För nu kanske jag också hinner få till en chokladkola (bilden) innan det är dags för Idol. (Idol är ett måste för mig, även om jag tycker att auditionprogrammen är roligare än finalerna.)

Tryffelgodisarna har jag tjyvat från Underbara Clara och ännu vet jag inte om jag kan rekommendera dem, men jag återkommer när de är färdiga. Men eftersom Clara gör dem kan jag inte tänka mig annat än att de är goda.

När jag tänker efter känns det himla bra att vara effektiv. Jag gillar det. Då känner jag mig smart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0