Sidensvans och främlingslunch




Jag var och åt sushilunch med en i princip okänd människa idag. Det är inget jag brukar göra så jag var en aning nervös inför detta. Personen i fråga träffade jag inför hennes utställning på Galleri Hörle slott och därefter föreslog hon att vi skulle ses. Bra idé tyckte jag som tänkt detsamma, men inte vågade fråga.

Hon berättade att hennes sambo har massa stora hockeykillar till vänner så om jag inte blir kompis med henne ska hon skicka hockeykillarna på mig. Men eh...vi ska nog få det trevligt tillsammans! Coming up next: en gemensam målarkväll!

 

På väg till bilen efter lunchen fick jag syn på en sidensvans i en buske. Att det var en sidensvans visste jag inte så där direkt, jag var tvungen att googla, men den var så söt och så orädd att jag plockade upp kameran för att fota den. Då verkade den inte känna sig lika bekväm i busken längre och började hoppa och fladdra omkring.

Jag hade gjort likadant, men jag lyckades ändå fånga den lite grann. Efter att ha snackat fåglar med bästa M igår blev jag återigen sjukt sugen på att skaffa mig två dvärgpapegojor. Kanske därför som jag ser fåglar överallt och vill prata med dem hela tiden. Jo, jag pratade med sidensvansen också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0